Palju sõitmist ja ilusat loodust, ehk kuidas me Cataniasse jõudsime

Hommik Sitsiilias oli päikseline ja ilus. Tänavatel hakkab liiklus ja kaupmeeste jauramine juba päris varakult pihta. Liikluskultuur on seal selline kuidas jumal juhatab. Tore kui punase foori taga auto seisma jääb, aga see pole alati nii. Kõik signaalitavad kõigile koguaeg, palju on rollereid/mopeede ja pisikesi autosid, kusjuures põhimõtteliselt kõikidel mootorsõidukitel on kriimud ja mõlgid sees. Kalleid, suuri autosid seal praktiliselt ei kohta, pole ka mõtet, kuna suure tõenäosusega saab suur auto omale kriimud peale esimese paari päevaga, kui mitte ringi sõites, siis parkides 😀 , nägime paar korda, kuidas parkivale autole kriimud/mõlgid peale tehti.  Liikluses suheldakse omavahel peamiselt signaali, hääle ja käte vehkimisega.

Mina kui suur suur jäätisearmastaja tahtsin kohe hommikul gelatot saada ja seda ma ka sain, proovisime ka cannolit, mis on kohalik magustoit, krõbe vahel mis on täidetud riccota ja veel mingi asjaga. Ehk hommikusöögiks oli palju suhkrut 😀 .

Seejärel suundusime oma rendiautole järele. Kuna Sitsiilia pole väga suur saareke, siis oli meil kindel plaan autoga ringi trippida nii palju kui võimalik. Auto rentimisega läks vist umbes pool tundi, kuna mingid nõmedad jamad hakkasid pihta. Krediitkaart ei toiminud miskipärast ja sularaha nad ei aksepteeri, seega tuli juba kerge ahastus, et oleme Palermos lõksus, meil olid ööbimiskohad juba broneeritud teise Sitsiilia otsa. Kuid kõik sai pika aja peale korda, pidime kasutama vaid teist kaarti :-). Autoks saime volkswagen up-i koos mitmete mõlkide ja kriimudega ning pool vigase käigukastiga. Esmalt hakkasime toidupoodi otsima, et midagi süüa osta, kuid kuna oli pühapäev, siis poed läksid vara kinni ja jäime ilma oma toidust. Hakkasime hoopis Catania poole suunduma ja ootasime, et tee peale jääks mõni koht, kus keha kinnitada. Sõita oli meil ubs 300km, valisime, et läheme mööda pikemat teed, mägedest ja vahemere äärest.

Paljud tänavad on seal üli kitsad, mahud enamvähem täpselt oma volksuga sinna kahe maja vahele.

Loodus on seal IMEILUS!!! Mäed, vahemeri, apelsini, sidruni- ja oliivipõllud. Samuti on inimesed äärmiselt sõbralikud. Kuigi nad ei räägi eriti inglise keelt, siis naeratavad ja seletavad nad sulle sellegipoolest ning jätavad südamesse sooja tunde :-).

Nälg oli nii suur ja kõik poed, mis teele jäid, olid kinni. Muud ei jäänud üle, kui minna Itaaliapärasesse restorani. Polnud tegelikult plaanis toidu eest üleliia maksta ja kusagil restos lõpetada aga lihtsalt muud ei jäänud üle :-D. Meil vedas, sest terve restorani peale rääkis inglise keelt üks inimene, seega nälga ei jäänud. Ei mäleta täpselt palju me selle eest maksime, kuid toit oli päris hää.

Kotitäis saia, pudel vett, grillitud köögiviljad, pasta, kausitäis parmesani, ja erinevad mereannid.

Sõitmiseks on seal teed väga põnevad. Ühest mäest üles- teisest alla, palju kurve ja mõnusaid vaateid. Cataniasse jõudsime alles pimedas, eksisime paar korda ära ka, kuna gps näitas mingeid vanu põlluteid, kust volksuga läbi ei pääsenud.

Oma teise hostelisse jõudes polnudki registratuuri ning uks oli lukus. Maja nägi ikka jube peldik välja, palju prügikaste ja prügi vedeles igalpool ning tänavatel olid suured rotid. Helistasin meie hostile, mees lubas 10 minuti pärast kohal olla, kuid läks üle 20 minuti 😀 . Lõpuks kui ta kohale jõudis ja meid sisse lasi oli koridoris tunda läppanud suitsuhaisu kuid õnneks toas seda ei olnud. Wc- ja vannituba olid taaskord jagatud, kuid seal oli väga vähe tube, vist ainult 3, ning ühel neist oli tualett ja duššinurk sisse ehitatud, seega pidime jagama seda vaid ühe toaga. Tuba oli väga hubane ja armas, pisike katusekorter kahe rõduga, kust avanes hinnale vastav vaade 😀 .

Tekki polnud, ainult voodilina ja rätikud mille all magada :-(.

Kuna oli pühapäeva õhtu, siis oli linnas üpris rahulik. Catanias oli melu tunduvalt rahulikum kui Palermos, uitasime veidi linnas ringi, avastasime, et meil on seal hosteli nurgas all väikesed putkad, kus müüakse juuste, sinki ja veini. Ostsime endale ühe veini, natuke näksi ja nautisime oma suurepärast vaadet 😀 kuni lõpuks vajusime rätikute ja linade alla tuttu. Muideks ostsime seal iga õhtu veine, ja alati kõige odavamaid, ning kõik maitsesid jube hästi :-).