Lugu sellest, et kui sa ei raatsi hostelile palju kulutada, siis ole kõigeks valmis

Meie reisiplaan nägi ette, et viimase öö oleme Riia lennujaamas, kuid Roland tegi ettepaneku, et võiks ikkagi reisist viimast võtta ja end kusagile hostelisse mahutada, et saab korralikult voodis magada ja puha. Istusime siis Riia lennujaama wifis ja otsisime omale võimalikult odavat hostelit kesklinnas. Parim mis me välja otsisime oli 7euri öö ühele inimesele, hommikusöök hinna sees :-D, enam pikalt mõtlema ei pidanud, hea hind ja süüa saab ka. Tegu oli privaatse toaga mitte voodikohaga kusagil suures toas. Broneerisime internetis toa ja suundusime ootusärevuses oma kõige odavamasse hostelisse kus me iial ööbinud olime.

Riias sadas paduvihma koos lumega ning pidime oma talvejoped, mütsid ja kindad taaskord seljakotist välja võtma, kuna tuletan meelde, et käimas oli novembrikuu 🙂 . Natuke jalutamist ning hostel oligi ilusas vanalinna majas, kuskil kõrgel korrusel.

Registratuuris olid kaks toredat kohalikku neiut ning ühtlasi oli seal veel ka palju vanemat sorti mehi, kes jõid õlut ja vaatasid telekat. Ümberringi oli vene keelt ja läti keelt. Registratuuris olime vist umbes 15 minutit, kuna nad ei leidnud meie bookingut ülesse. Juba tuli jutt, et minge kõrval hostelisse, kuna neil on kõik ruumid täis, kuid siis juhtus mingi ime ja meie booking tuli kusagilt peidust välja ja koos sellega ka vaba tuba.

Suundusime trepist korrus kõrgemale ning neiu juhatas meid tuppa. Ust avades olid katuseaknad avatud, kuid paduvihma sadas ning oli terve voodi täis ujutanud. Leppisime kokku, et paneme oma asjad ära ja suundume poodi ning tema saab siis seni voodipesud ära vahetada.

Toas oli pisike kapike, kaks katuseakent, peegel ja voodi. Seinad olid plekke täis ning voodipesu oli samuti silmnähtavalt jube plekiline. Voodi madratsiks oli poroloon :-D. Personal oli ilusti läbimärjad linad ära vahetanud, kuid miskipärast olid meie kaks imeõhukest tekki ikkagi läbimärjad ning samuti oli poroloon märg. Mõtlesime, et ah vahet pole, koondume ühele voodi poolele ja küll tekk ka ära kuivab, jalgade juurde panime käterätikud, et varbad vastu märga porolooni poleks. Siis selgus, et voodi on alt katki, ning üks meist peab perse lohkus magama 😀 (Roland magas). Soojem ei hakanud mitte kuidagi, sest kütet polnud sisse lülitatud ning voodi oli ikkagi igatepidi läbimärg. Kuna ma polnud vaimustusest mõttest, et äkki ma jään haigeks, siis läksin registratuuri uusi tekke küsima, lootes et saan paksemad, kuna ikka jõledalt külm oli. Riietega ei saanud magada, muidu oleksid riided märjaks saanud, nahk kuivab ju kiiremini :-D. Registratuuris oli seekord mingi uus neiu, tegin temaga inglise keeles juttu ja uurisin kas oleks võimalik saada extra blanketit. Selle peale ta vaatas mulle pikalt otsa ja küsis what is blanket? Üritasin siis seletada, et when you go to bed and you feel warm 😀 , siis ta sai õnneks aru ja palus, et ma temaga laoruumi tuleks. Andis mulle ühe pisikese aga paksu ja mõnusa teki, kui küsisin et äkki saaks kahte, siis ta ütles, et need tekid on neil talvehooajaks, ning ei saa anda rohkem, kuna äkki juhtub, et kellelgi hakkab veel öösel külm :-D, :-D. Olin õnnelik, et ühe paksu ja kuiva teki sain. Üritasime seda Rolandiga jagada, õnneks saime hakkama. Öö oli päris rahulik välja arvatud see, et meie toa uks oli läbipaistmatust klaasist ning terve öö põles kusagil tuli mis valgustas meie tuba ning inimesed vahtisid pidevalt meile tuppa sisse, kuna siluette on hästi näha. Ning väljaarvatud see juhus, kui öösel läbi katuseakna vett hakkas sirinal Rolandile pähe tulema  :-D. Õnneks olid meil ju need märjad rätikud mis meie voodi jalutsis olid, saime neid öösel edukalt kasutada ka voodi peatsis.

Hommikul tahtsime mõlemad sealt kiiresti minema saada ja kusagil midagi sooja juua ja hommikust süüa. Pakkisime asjad ja läksime alla võtit viima ja hommikusööki saama. Hommikusöögiks oli mõlemale üks banaan mis oli pandud kilekotti. Tegelikult pidi igale ööbijale olema 1 banaan, 1 õun ja pakk küpsiseid kuid meie ajaks olid alles vaid banaanid kuna magasime vist umbes kümneni :-D. Võtsime need ning läksime sealt igaveseks minema, olles suurepärase kogemuse võrra rikkamad ning meenutades seda Riias ööbimist alati mõnusa muige ja huumoriga, see oli kaunis punkt Sitsiiliale :-).