Kohalikud on nii toredad, ehk kuidas me Fabio juures ööbisime

Cataniast tegime kiire lahkumise, sest lõunaks pidime auto tagastama. Kuna auto ühtegi mõlki ega kriimu juurde ei saanud, siis võib öelda, et kõik läks super hästi :-D.

Meie viimane peatuspaik Sitsiilias oli Fabio juures. Kasutasime sellist lehekülge nagu Airbnb, ehk sealt saab rentida otse kohalikelt inimestelt nende kortereid/maju/tube. Hinnad on tihti odavamad kui mõnes hostelis ning kohaliku inimese kodus on tunduvalt põnevam. Fabio on umbes 50-ndates lõbus ja sõbralik härra. Kui me korteri juurde jõudsime, siis teda veel kohal polnud, kuid üsna pea saabus ta rolleril. Tal on väike aga kahele täpselt paras, itaaliapäraselt armas korter koos rõdu, suure voodi ja pisikese veiniriiuliga. Olime seal 2 ööd.

Sättisime end sisse ja tundsime end nagu kodus. Fabiol on pisike veinikogum ning kui sa soovid mõnda tema veinidest, siis jätad raha sahtlisse ja saad seda kõike nautida (ta on veinipudelitele hinnad peale pannud). Kuna meil olid meie ainsast poeskäigust veel 2 pudelit veini alles, mille me pidime järgmiseks õhtuks kindlasti ära jooma, siis tema veinikogu jäi sel korral puutumata.

Puhkasime veidi pikast sõidust ja oma õhtu veetsime mööda linna ringi jalutades ja süües erinevaid kohalikke toite. Alustasime loomulikult magustoidust ehk gelatost. Üks gelato putka asus meie korterile väga lähedal, võtsime jätsid ja suundusime linna.

Proovisime erinevaid arancinisi, ehk riisipalle. Tegemist on palliga, mille keskmes on juust/liha või midaiganes, ümber on riis ning see on fritüüritud. Roland jahtis neid erinevatest kohtades, kuna ajas seda “õiget” maitset taga, mulle see toit suurt muljet ei avaldanud 🙂 ning jahtisin hoopis gelatosid.

FNM_030113-Arancini-Recipe_s4x3.jpg.rend.sniipadlarge

Üks põnev maitseelamus oli kindlasti põrna burger. Seda valmistatakse Sitsiilias üsna mitmes kohas, kuid Rolandil olid välja otsitud mõned eriti soovitatud kohad ning läksimegi siis vaatama, mida see endast kujutab. Keedetud looma põrnast lõigatakse palju õhukesi viile mis pannakse kahe saia vahele koos riivjuustuga.

See oli ilguste tipp :-D. Mul on seda maitset väga raske kirjeldada. Tervet seda toidukohta täitis keedetud põrna hais mis on väga harjumatu. Seal polnud mingit kastet või värsket kraami, lihtsalt sai põrn ja juust. Peale ühte ampsu, mis läks väga vaevaliselt alla, söötsin oma burksi kodututele koertele, keda seal väga palju ringi liigub. Roland suutis kuidagi moodi umbes 2-3 ampsu isegi süüa ja täitis samuti ühe koera kõhukese. Koertel hea tuju ja kõht täis ning meil ka hea tuju, et saime head teha :-D. Peale huvitavaid maitseelamusi jalutasime öises Palermos ja suundusime Fabio juurde veini jooma.

Järgmine päev oli meil kindel plaan teha ise omale viimane õhtusöök ja nautida veel viimast pudelit veini (jah ma tean, koguaeg on teemaks toit või vein, kuid noh tegu on ju Itaaliaga 😀 ). Hommikul magasime kaua ja jalutasime kohvikusse hommikust sööma. Raske on leida kusagilt näiteks omletti või putru, võinoh ma tegelt ei leidnudki, küll aga on  kohvikute valikus sadu erinevat võileibu ja kooke.

Suundusime turule, et osta suveniire ja riideid. Roland astus sisse ühte meeste poodi, et pintsakuid uurida ning taga ruumist lendas talle kohe peale vanem meesterahvas, suits hambus ja mõõdulint kaelas ning hakkas teda igatepidi mõõtma 😀 . Pintsak leitud, kuid käised olid liiga pikad, ent selle probleemi sai lahendatud umbes 15 minutiga kui üks naisterahvas kohe need parajaks õmbles (no pigem traageldas, kuid siiski) :-D. Pintsak maksis vist umbes 60euri, olles väärt iga senti juba ainuüksi selle koha külastamise ja hea teeninduse eest.

Edasi suundusime omale õhtusöögiks värsket kraami ostima. Plaanisime teha pastat, kuid rohem ideid ei olnud. Õnneks olid turud väga inspireerivad.

Kuid see lõppes sellega, et sealt ostsime värskeid köögivilju ja mõned puuviljad ning suhteliselt ootamatult sattusime Säästuka taolisesse poodi, kus oli kõik nii jubedalt odav, et ostsime sealt omale kogu pasta kraami ja hommikuks ka süüa ja suundusime Fabio juurde kokkama. Teel koju kohtasime kastani müüjat ning ostsime omale kaasa hunniku grill suitsus ja soolaga maitsestatud kastaneid (täpselt ei tea kuidas nad neid valmistavad, aga potikesed suitsevad tänavatel ja seal suitsus valmivad imeliselt head kastanid). Kes iganes satub kuskile, kus neid tänaval värskelt tehakse, siis palun proovige, te ei kahetse.

Roland sai omadega kokkamise lainele ja mind kööki ei lasknud, seega tegin veiniga tutvust ja vaatasin kuidas mees kokkab :-D.

Magasime paar tunnikest ja varsti käis äratuskell, sest buss lennujaama läks 5.30 hommikul. Lahe oli öises Palermos jalutada, nii vaikne, soe ja ilus. Palermost läksime taaskord Milanosse, kus meil oli veidi rohkem seekord aega. Külastasime Milano lennujaama vastas olevat suurt kaubanduskeskust ja olime seal paar tundi ning siis läks lend tagasi Riiga.

Pilt on tehtud minut enne lennukisse sisenemist. Päike hakkas mägede tagant piiluma ja tunne oli nii kurb, et see aeg Sitsiilias tibake liialt ruttu läks, kuid samas olin ma nii tänulik ja rõõmus, et ma sain kogeda imelist loodust, inimesi ja maitseelamusi 🙂 .