Buongiorno ehk saabumine Sitsiiliasse

Sitsiilias käisime me tegelikult eelmise aasta novembris, nimelt sai meil Rolandiga siis 4 aastat täis ja kuna me  üritame teha oma tähtpäeval alati midagi lahedat, siis tookord otsustasimegi, et läheme Sitsiiliasse, täpsemalt Palermosse. Enam kõike väga täpselt ei mäleta, aga olime kohapeal 5-6 päeva, läksime kahe lennuga ja saime piletid päris hea diiliga, edasi-tagasi 140euri nägu.

ItalyMapwithCities

Laupäeva hommik algas vara ja ees ootas umbes 5 tundi bussisõitu Riia lennujaama. Buss läks juba 6.30, seega ülejäänud aja me lebotasime ja üritasime end võimalikult mugavalt tunda 😀 .

Lennujaamas kaua ootama ei pidanud, varsti läks lend Milanosse mis kestis umbes 3 tundi.

Milanos oli meil järgmise lennuni paar tundi aega, tegime esimesed Itaaliapärased eined ja chillisime lennujaamas. Eelmisest lennust oli süda kergelt paha ja väsimus hakkas kimbutama, buss-lennuk-lennuk ehk liiga palju istumist on jõhkralt väsitav.

Lend Milanost Palermosse oli imeline. Suured mäed, pilved, lumevaibad mäe tippudel, väikesed üksikud majad ja külakesed orgudes. Olin ja olen siiani Itaalia loodusest täiesti vaimustuses.

Palermosse jõudes oli juba pime kuid mõnusalt soe. Ostsime Eestist piletid Palermo lennujaamast kesklinna mis tähendas, et ees ootas veel 45 minutit bussisõitu. Bussis kuulsime veel kahte eestlast omavahel rääkivat, siis oli küll mõte, et Eestlasi on ju nii vähe aga kurat nad jõuavad igale poole 😀 . Bussist maha minnes hakkasime oma hosteli poole suunduma kui järsku need eestlased meie käest teed küsisid. Nimelt nad ei näinud, et tulime samalt bussilt maha ja arvasid, et me oleme kohalikud ning hakkasid meiega inglise keeles rääkima. Ja kui ma siis järsku neile eesti keeles vastasin siis võite arvata kui ehmunud nad olid 😀 . Need kaks noort tüüpi olid seal seoses mingi noorte organisatsiooniga, täpselt enam ei mäleta.

Jalutuskäik öises Palermos ehk nagu Eesti augustiõhtud ning värske vahemere õhk. Hostel oli päris mõnus kuid veidike kõle, kõrged laed, pikad koridorid, kõik on samades värvitoonides. Õnneks oli meil privaatne tuba jagatud wc ja vannitoaga, rõdu kesklinna tänavale ja suur pehme voodi.

Olime seal ühe öö, õigemini mõned tunnid. Panime oma seljakotid tuppa (me reisime üldjuhul ainult käsipagasiga) ja kuigi väsimus oli üüratu, ja kell oli juba üle südaöö siis tahtsime midagi süüa ja öise meluga natuke tutvust teha. Meie hostelist mitte väga kaugel asus üks toidu/melu ja peotänav. Kätte oli jõudnud pühapäeva esimesed tunnid ja elu kesklinnas ning seal toidutänaval käis täie hooga. Kõik oli veidike räpane, prügi, ehitusjäätmed, suvalised plastikust toolid-lauad, suitsukonid igalpool- see meenutas veidike Malaisiat, kuid me ei lasknud end häirida. Grill, tants ja alkohol ümbritses meid kõikjal 😀 ja et ise ka paremini sisse sulanduda ostsime mõned õlled ja vaatasime veidike ringi ning sõime midagi vääääääääga imelikku. Seal grilliti mingit pikka jublakat, arvasin et äkki on kaheksajalg (Sitsiilias ei räägi kohalikud eriti inglise keelt, ma kasutasin nii mõneski kohas suhtlemiseks google translatet ja üritasin itaalia keeles midagi pusida :-D). Toodi siis meile see grillitud pikk jublakas mis pritsiti värske laimimahlaga üle ja puistati peale soola, kõrvale tellisime paninit (ehk lihtsalt öeldes võileib). Peale söömist üritasime nendega suhelda, et mis see siis ikkagi oli, mida me sõime. No saime teada, et kaheksajalg see polnud, tegu oli hoopis lamba või sea soolega :-D, tõmbas seest korra keerama küll, aga jõime ruttu õlut peale ja pugisime paninit, et see unustada. Maitse oli veider, hamba all ei tahtnud üldse katki minna ja kui läks siis muutus suus ühtlaseks pudruks. Aga koos laimimahla, ohtra soola ja õllega suutsime selle kahepeale ära süüa. Sitsiilias süüakse palju siseorganeid ja kala. Hetkel on sellele eriti veider mõelda, nimelt pole ma liha söönud praeguseks umbes 7 kuud.

12233320_10201110318357483_2040604137_n

Hiljem jalutasime kodupoole tagasi ja nautisime öist vaadet oma pisikeselt rõdult. Uni oli see öö eriti magus ja hea.

Esimestest elamustes aitab küll 🙂 .